SISTA BESTÄLLNINGSDAG FÖR LEVERANS INNAN JUL - 16 DEC
LEVERANS & RETURER
Här kan du läsa om våra riktlinjer gällande leverans och returhantering. Har du några frågor kontakta gärna vår kundtjänst.
LEVERANS
Inom Sverige erbjuder vi fraktfritt på beställningar över 499 SEK. Understiger ordervärdet 499 SEK är fraktkostnaden 69 SEK. Fraktkostnaden för leveranser utanför Sverige visas i kassan och varierar mellan 200-300 SEK beroende på land. Vi skickar med DHL Freight både inom och utanför Sverige.
Leveranstiden inom Sverige är normalt 1-3 arbetsdagar. Paket med en vikt upp till 20 kg och en längd under 150 cm levereras till närmaste DHL-ombud. Förpackningar som överstiger 20 kg eller är längre än 150 cm levereras hem till dig under dagtid. Observera att leveransen sker till tomtgränsen/porten under vardagar. DHL kommer att kontakta dig för att schemalägga leveransen.
SKADAT GODS
Om paketet är skadat vid leverans meddela då alltid utlämningsstället eller föraren direkt, samt se till att få ett kvitto på anmälan.
EJ UTHÄMTAT PAKET
Om ett levererat paket inte hämtas ut förbehåller sig Tell Me More rätten att annullera beställningen och debitera dig 150 SEK.
LEVERANS UTANFÖR SVERIGE
Leverans utanför Sverige sker normalt inom en vecka och paketet levereras till närmaste DHL-ombud. Om paketet är för stort eller tungt för att skickas till ett DHL-ombud kommer paketet att levereras hem till dig under dagtid. Observera att leveransen sker till dörren/porten under vardagar. DHL kommer att kontakta dig för att schemalägga leveransen.
RETUR OCH BYTE
Du har alltid rätt till att returnera en vara inom 14 dagar från den dagen du hämtar ut ditt paket. För att returen skall bli godkänd måste produkten/produkterna vara i originalskick och i originalförpackning med tillhörande etiketter. Om du vill göra ett byte gör du en retur och lägger en ny order i vår webshop. Du kan välja att följa stegen nedan eller göra en retur/byte i vår butik i Göteborg. Vid en retur inom Sverige tar vi ut en fraktavgift på 69 SEK.
Vid en retur utanför Sverige betalas hela returavgiften av kunden själv. Observera att det ekonomiska ansvaret för returnerade artiklarna är ditt tills det att paketet når oss och alla varorna är inspekterade. Tell Me More kommer att betala tillbaka varans/varornas pris med samma betalningsmetod som vid köptillfället.
RETUR FÖR BESTÄLLNINGAR INOM SVERIGE
1. Maila webshop@tellmemore.se om du vill göra en retur. Vi skickar dig en retursedel.
2. Fyll i medföljande returformulär och ange returkod för den/de produkt(er) du önskar returnera.
3. Packa returen noggrant i orginalförpackning med tillhörande etiketter kvar.
4. Riv av och placera returformuläret och produkten/produkterna i paketet. Klistra på retursedeln och lämna in på ett DHL ombud.
RETUR FÖR BESTÄLLNINGAR UTANFÖR SVERIGE
1. Maila webshop@tellmemore.se om du vill göra en retur. Vi skickar dig en retursedel.
2. Fyll i medföljande returformulär och ange returkod för den/de produkt(er) du önskar returnera.
3. Packa returen noggrant i orginalförpackning med tillhörande etiketter kvar.
4. Skicka paketet till följande adress:
Logic Consulting AB
Tell Me More
Röra Byväg 5
418 78 Göteborg
Sverige
SKADADE VAROR OCH REKLAMATIONER
Om en produkt skulle vara defekt eller skadad vill vi gärna att du mailar till webshop@tellmemore.se med en kort beskrivning och en bild på varan. Vi återkommer och hjälper dig vidare med ditt ärende. Vid en reklamation betalar du ingen returavgift.